diumenge, 21 de novembre del 2010

La correspondència escolar

Totes les tècniques de la pedagogia Freinet s’articulen a partir d’una determinada dinàmica de classe i estan lligades les unes a les altres. Totes corresponen a un interès per cercar motivacions profundes, vives, per tal que el treball escolar tingui sentit. Una de les funcions comuna a totes les tècniques de la comunicació, i especialment en aquelles que poden ser considerades més pròpies de l’àrea de llengua. La correspondència escolar s’inscriu dins de la consideració del llenguatge com a sistema per a l’intercanvi de missatges. Altrament, el contacte amb algú que és prou lluny té el valor d’establir lligams, de crear sentiments d’afinitat, de solidaritat, d’acceptació de situacions diferents.

En un altre sentit, la correspondència esdevé centre de creació de treball i incentiu extraordinari per impulsar treballs de coneixements i d’observació del medi pròxim per tal de lliurar informacions d’allò que ens és propi als companys que estan lluny.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada